Wednesday, June 25, 2008

Tong, penutup + plastik

Minggu ni, progress bangsal dah masuk minggu ke 6. Atap dah siap pasang sejak hari Isnin lepas (16 Jun). Secara asasnya bangsal dah siap. Cuma yang tinggal nak buat partition untuk bilik suntik benih dan rak kayu. Kami bercadang untuk buat sendiri.

Jadi aktiviti cuti hujung minggu lepas - Sabtu, aku bawa cikgu (bini aku) dan bebudak jalan2 melawat kampung mertua Fazali sekeluarga dan melihat progress projek kulat dibelakang rumah mertua Fazali.


Fazali dan Jid tengah pasang "kelabu"


Mertua Fazali yang sporting

Keadaan dalam bangsal. Belom ada rak kayu

Sambil tengok bebudak bermain dalam bangsal aku, fazali dan jid pakat pasang net keliling bangsal. Dengan keluasan 20 x 40, ngam-ngam 1 gulung net hitam. Tapi rasanya kena beli tambah sebab singkat sikit berbanding tinggi bangsal.

Semasa take-5, aku terberasan penutup tong drum tak ngam dengan saiz mulut tong drum kaler kuning dan putih tuh. Ini akan menyebabkan masalah ketika membuat kukusan beg media. Lepaih berbincang, aku cadang untuk ke pekan Sungai Petani pi cari "partner" penutup atau tukar pengikat dan penutup jika ada.


Keadaan bangsal selepas selesai pasang atap

Tudung tong drum yang ngam.. tarak. Tong drum baru laar jawapnya

Dapur kukus nombor 3 dan 4. Lebih 10cm diameter berbanding tong yang dok ada

Untuk aktiviti hari Ahad,
2 hari sebelum tu, aku confirm dengan K.Ros berkenaan pesanan untuk penutup+leher dan plastik PPP sebanyak 5,000 unit - Ada katanya. Jadi aku dan Fazali mengambil pesanan kami di Kulim, tidak di pejabat operasi di Relau. Ini adalah kerana K.Ros ada mengambil bahagian ekspo pertanian di Kulim.


Penutup dan leher.. penuh bonet reta

5000 unit penutup+leher

+ 5000 beg plastik PPP

Rasanya terlalu singkat cuti minggu aku.. sekejap saja dah nak kena pi reja pulak. Dan aku dah tak sabar nak tunggu hari Jumaat.

No comments: