Thursday, August 28, 2008

Pilot Beg: Minggu 4

Pergerakkan mesillium semakin rancak. Sudah menutupi 3/4 keseluruhan beg. Mengikut perkiraan antara minggu ke6-7 atau 45-50hari dah boleh bukak untuk dapat hasil sulong. Walaubagaimana pun bergantong pada keadaan jika mesillium telah menguasai keseluruhan beg sebelum penutup rehat dapat dibukak.



Kami peram secara melintang. Ada sesetengah pendapat mengatakan peram secara berdiri akan mencepatkan pertumbuhan mesillium. Mungkin betul atau logik jugak pendapat tersebut. Graviti akan menarik dan pergerakan mesillium tidak dihimpit oleh tindanan beg2 media. Insyallah, kami akan cuba praktikan pendapat tersebut selepas ruang/rak kayu diubahsuai atau mungkin nak kena cari tong2 plastik untuk peram/simpan secara bertindan.

Minggu ini aku seriau nak belek satu persatu group pilot beg nih.. Risau betul aku tengok jumlah beg yang bermasalah. Kalau belek.. musti ada punya. So aku tengok yang positif saja. Yang negatif.. aku pejam mata. Tengok lelama pon boleh sakit mata + melemahkan semangat. Aku dah pon beli/tukar dapor baru, so tengok % masalah kemudian.




Layan tengok yang ni.. lagi syiok dan positif.

No comments: