Tuesday, May 13, 2008

Pinjaman

Alhamduliah.. kelmarin (12 Mei 2008) loan partner dah approved. Aku sebagai penjamin. Ingat nak mohon pinjaman dari pertanian, tapi mengambil masa yang panjang dan banyak "red tape". Seriau kami pulak yang "sejuk". So partner aku buat personal loan dari bank tempatan

Aku tambah sikit dari duit simpanan aku. Jumlah share aku dengan partner 1/4 dan 3/4.

Plan kami, nak naik bangsal 20"x40", beli beg yang siap benih (30% matang) sementara tunggu hasil, kami cuba buat beg sendiri dalam kadar yang kecil. Mungkin 400-500 beg sebulan. Kalau teknik betul dan kadar kerosakkan beg kecil maka.. kami mula operasi secara komersial.

Mungkin pada ketika itu aku akan buat permohonan pinjaman tambahan samada dari Jabatan Pertanian atau peribadi.

Insyallah moga dipermudahkan perjalanan kami.

1 comment:

Unknown said...

assalam bro cmne nk kontek bro.minat tgk projek cendawan ni